دسته بندی مقالات
مقالات اخیر

چگونه یک قرارداد صادراتی مؤثر بنویسیم؟ مهارتها و الزامات مجوزی برای صادرات پایدار
این مقاله برای کارشناسان بازرگانی با تجربه اولیه، مدیران صادرات در حال رشد، شرکتهای صادراتی در حال توسعه، استارتاپهای صادراتمحور در فاز تثبیت، و صادرکنندگانی که مرحله اولیه را گذرانده و به دنبال عقد قراردادهای حرفهای هستند طراحی شده است. اگر در معاملات بینالمللی چند تجربه اولیه داشتهاید و اکنون میخواهید قراردادها و مجوزهای صادراتی […]

چگونه یک شبکه تخصصی تبادل دانش در حوزه صادرات ایجاد و مدیریت کنیم؟راهنمای حرفهای برای مدیران و کارشناسان تجارت خارجی
این مقاله ویژهی مدیران ارشد بازرگانی بینالملل، کارشناسان حرفهای صادرات، مشاوران تجاری، استارتاپهای فعال در حوزه خدمات صادراتی و همچنین سازمانهایی است که به دنبال ایجاد بسترهای پایدار و سازمانیافته برای تبادل دانش تخصصی در حوزه تجارت خارجی هستند. اگر تاکنون به سطحی از تجربه رسیدهاید که صرفاً «دریافتکننده دانش» نباشید و بخواهید «تولیدکننده و […]

چگونه گروههای کالایی عمده را تحلیل و با هم مقایسه کنیم؟
این مقاله برای تحلیلگران تجاری در سطح متوسط، کارشناسان بازرگانی تازهکار، مدیران صادرات در حال توسعه، استارتاپهای فعال در حوزه تحلیل دادههای تجاری و فعالان اقتصادی است که میخواهند قدرت تصمیمسازی خود را بر اساس اطلاعات کالایی بهبود دهند. اگر میخواهید درک بهتری از ترکیب کالایی صادرات و واردات ایران به دست آورید، این مقاله […]

چگونه واژههای تخصصی حوزه کاری خود را در تجارت بینالملل شناسایی کنیم؟ راهنمای مقدماتی برای فعالان صادرات و واردات
این مقاله برای کارآفرینان تازهکار، دانشجویان رشته بازرگانی و اقتصاد، استارتاپهای نوپا در حوزه صادرات، کارشناسان بازرگانی مبتدی و افرادی که بهتازگی وارد مسیر تجارت بینالملل شدهاند نوشته شده است. اگر هنوز دایره واژگان تخصصی شما در حد اصطلاحات عمومی است و در جلسات تجاری یا مطالعه اسناد بینالمللی دچار سردرگمی میشوید، این راهنما برای […]

چگونه هزینههای حمل کالا را در صادرات کنترل و بهینهسازی کنیم؟
این مقاله برای کارشناسان بازرگانی، صادرکنندگان متوسط، مدیران لجستیک شرکتهای صادراتی، مشاوران زنجیره تأمین، و صاحبان کسبوکارهایی طراحی شده است که تجربه اولیهای در زمینه حملونقل صادراتی دارند اما به دنبال بهینهسازی دقیقتر هزینهها در عملیات حمل داخلی و بینالمللی خود هستند. همچنین برای استارتاپهای تجاری که به مرحله صادرات رسیدهاند و نیازمند کنترل ساختار […]

چگونه نیازهای آموزشی خود را شناسایی و پیشنهاد کنیم؟ راهنمایی برای کاربران تازهوارد سامانه سجما
این مقاله برای کاربران تازهوارد سامانه سجما، فعالان مبتدی در حوزه صادرات و واردات، دانشجویان رشتههای بازرگانی، و علاقهمندان به یادگیری مهارتهای تجاری نوشته شده است. اگر بهتازگی وارد فضای آموزشی تجارت شدهاید و نمیدانید چگونه نیازهای یادگیری خود را شناسایی کنید و آن را به تیم محتوایی منتقل کنید، این راهنما نقطه شروع ایدهآلی […]